دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:00:12 AM
طی نیمه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی روی داد:

تولید طلا در چین طی نیمه نخست سال جاری میلادی شاهد رشد ۱۴.۳۶ درصدی بود. این در حالی است که بخش سکه و شمش، جهش ۲۵درصدی را برای اژدهای زرد ثبت کرد.
بازار شمش طلا در چین، "سکه" شد / جهش ۲۵درصدی مصرف شمش طلا در چین

به نقل از وب سایت کیتکو، میزان تولید طلا در چین از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۴ تن و ۶۸۷ هزار کیلوگرم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴.۳۶ درصدی نشان می دهد.

این در حالی است که مصرف این فلز گرانبها در چین، به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای جهان، طی مدت یاد شده به دلیل پاندمی کرونا و نوسان قیمت ها شاهد افت ۱۲.۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

کاهش مصرف در بخش جواهرات و رشد مصرف در بخش سکه
انجمن طلای چین اعلام کرد: طی نیمه نخست سال جاری میلادی، میزان مصرف طلا در بخش جواهرات۳۲۰ تن و ۷۳۰ هزار کیلوگرم به ثبت رسید که حاکی از افت ۷.۹۸ درصدی نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی است. این در حالی است که مصرف این فلز زرد در بخش سکه و شمش طلا با جهش ۲۵.۵۹ درصدی به ۱۱۲ تن و ۴۴۰هزار کیلوگرم افزایش یافت.
طی مدت یاد شده، مصرف طلا در صنعت و سایر کاربردهای آن به ۴۳ تن و ۶۵۰ هزار کیلوگرم رسید و کاهش ۷.۸۹ درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته را رقم زد.
علاوه بر این، بنابر گزارش انجمن جهانی طلا، میزان معاملات طلا در بورس شانگهای طی ژوئن سال جاری به ۱۴۰تن رسیده است که حاکی از ۳۷ تن رشد نسبت به ماه مه ۲۰۲۲ میلادی و ۷ تن افزایش نسبت به مدت مشابه(ژوئن۲۰۲۱ میلادی) سال گذشته است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین